۴ توصیه برای داشتن یک محیط کاری راحت

۴ توصیه برای داشتن یک محیط کاری راحت

توصیه برای داشتن یک محیط کاری راحت

راحتی شما دردفتر کارتان به جهت بالا بردن بازده کاری و حفظ سلامتی تان از اهمیت بسیاری برخوردار است. مراحل کوچک و بسیاری وجود دارند که شما بتوانید ازطریق آنها یک محیط کاری بهتر و مناسب را برای خود فراهم سازید. واین کاررا می‌توانید با پیروی از توصیه های اصول طراحی یک دفتر کار،‌درزیر آغازکرده و روزکاری خود را بهبود ببخشید، به خود اهمیت دهید و صدمات احتمالی را درطولانی مدت کاهش دهید:

یک صندلی مناسب و عالی از لحاظ کیفی برای خود تهیه کنید و آن را درست تنظیم کنید

شما به احتمال زیاد نیمی از زمان خود را در دفتر کاری تان روی صندلی تان می گذرانید. بنابراین، صندلی را انتخاب کنید که به خوبی از ستون فقرات شما محافظت کند. حتما از قابلیت تنظیم صندلی اطمینان حاصل کنید و حتما بگونه ای آن را تنظیم کنید که پاهایتان روی زمین باشد. شما همچنین می توانید از یک بالشتک طبی برای پرکردن گودی کمرتان استفاده کنید. اگر ازصندلی کنونی محل کار خود راضی نیستید، ازمدیرخود بخواهید که آن را با یک مدل مناسب و جدیدتر جابه جا کند. به این دقت کنید که با انجام این کارها دردهای کمری شما کاهش پیدا می کند و درنتیجه کارایی شما بالا می رود. اگر هم موفق به تامین بودجه ازجانب محل کارخود نشدید، حتما خودتان اقدام کنید.

صفحه نمایش خود را به درستی تنظیم کنید

صفحه نمایش رایانه شما باید کاملا در سطح چشمان شما تنظیم شود. تلاش کنید که سطح آن را با قرار دادن یک پایه و یا کتاب درزیر آن بالا ببرید. که اگر این سطح نسبت به موقعیت چشمان شما پایین تر باشد، حتما مجبور خواهید شد که گردن و شانه خود را خم کنید. این می تواند موجب دردهای گردنی و کمری درآینده بشود. ازجهتی اگر صفحه نمایش شما بالاتر از سطح چشمان شما باشد، شما بطور ثابتی باید بالا را نگاه کنید و فشارهای غیرضروری را به گردن خود بیاورید.

نورراتنظیم کنید

یک دفتر کار به پنجره نیاز دارد که نور طبیعی خورشید بتواند وارد آن شود. اگر این امکان را ندارید، حداقل ازیک نورملایم تر استفاده کنید چون خیلی بهتر از تابش لامپ های فلوئورسنت می‌باشد. لامپ باید دربالای سرشما قرار داشته باشد. بعلاوه، یک لامپ رومیزی را هم می توان برای مکان های تاریک تر استفاده کرد.

خستگی چشمان خود را با استراحت دادن به آن کاهش دهید

اگر درروز بیش از ۳ تا ۴ ساعت با رایانه سروکار دارید، پس باید حواستان به محافظت از چشمانتان نیز باشد. تلاش کنید که بیشتر پلک بزنید و هرنیم ساعت یکبار نگاه خود را از صفحه نمایش بردارید. اگر ممکن است، بلند شوید و به خود استراحت بدهید و یک چیزی بخورید و یا با همکاران خود صحبت کنید و به بدن خود کش و قوس بدهید. اگر خیلی مشغله دارید، حداقل برای ۲۰ ثانیه به جای دیگری نگاه کنید.

منبع :  وبلاگ کارخانه تبدیل فکر به ثروت

خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.