چگونه آنلاین تبلیغ کنم؟

۱- اهدافی قابل اندازه گیری و ارزیابی برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

قبلا در این مورد زیاد شنیده اید، اما قصدم در اینجا فقط و فقط تاکید بر این موضوع است که بدانید این یک اصل غیرقابل اجتناب است. پیش از شروع کمپین خود باید اقدام به تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه گیری باشید که قصد دست یابی به آنها از طریق اجرای کمپین خود را داشته باشید. نکته اصلی در این بین این کلمه قابل اندازه گیری می باشد. تنها در اهداف خود بیان نکنید که “می خواهم تعداد دنبال کننده گان بیشتری در شبکه توئیتر بدست آورم.” بلکه باید بصورت دقیق مشخص کنید که قصد افزودن چه تعداد دنبال کننده به دنبال کننده گان فعلی خود در طی چه بازه زمانی دارید.

۲- اطمینان کسب کنید که حتما از زیرساخت مناسب و نوع صحیح تبلیغات استفاده کنید.

هزاران هزار محیط مختلف برای درج تبلیغات شما وجود دارد: از طریق سایت گوگل یا صدها شریک و سایت وابسته به آن یا حتی هزاران سایتی که از طریق گوگل ادوردز قادر به شناسایی و همکاری با آنها هستید، سایت یاهو، سایت بینگ، شبکه ها اجتماعی مختلف و وبسایت های کوچکتری که مخصوصا برای این هدف طراحی شده اند. تحقیقی در رابطه با بازار هدف خود انجام دهید و ببینید که آنها از چه وبسایت هایی بیشتر استفاده می کنند و رفتار آنلاین آنها به چه صورت است. اگر آنها از فعالیت قابل توجهی بر روی شبکه های اجتماعی برخوردار نیستند، پس شاید استفاده از تبلیغات شبکه توئیتر برای شما زیاد مناسب نباشد. به همین ترتیب اگر این افراد دارای سنین بین ۱۴ تا ۱۸ یا چیزی در این حدود هستند، می توان گفت که تبلیغات در فیسبوک تا حدودی برایشان مناسب  و تاثیر گذار تر از محیط شبکه لینکداین است.

زمانی که نوبت به تهیه و طراحی تبلیغ مورد نظر شما می رسد، بطور کلی دو دسته تبلیغات وجود دارد: تبلیغات کلیکی (PPC) یا پرداخت هزینه به ازاء هر بار نمایش تبلیغ (CPM).

– تبلیغات بطور کلی به معنای نوعی از تبلیغات است که در آن فرد سفارش دهنده تبلیغات به ازاء هر یک بار که بر روی تبلیغات وی کلیک انجام می شود، به اجرا کننده آن هزینه ای را پرداخت می کند و سفارش دهنده به ازاء هر بار نمایش تبلیغ خودش هزینه ای را پرداخت نمی کند.

– پرداخت هزینه به ازاء هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ به این معنا است که به ازاء هر هزار بار نمایش مطلب شما به مخاطبین شما باید هزینه ای بابت آن پرداخت کنید و این موضوع هیچ ارتباطی به تعداد کلیک های دریافت شده که ممکن است دریافت کنید یا نکنید ندارد.

به هر حال، شما کدام یک از این موارد را باید انتخاب کنید؟ خوب در پاسخ به این سوال می توانیم بگوئیم که انتخاب هر یک از این موارد بستگی به هدف های تعیین شده برای کمپین شما دارد. ما استفاده از تبلیغات کلیکی را در زمانی به شما توصیه می کنیم که شما در پی افزایش فروش یا هدایت ترافیک بیشتر به وبسایت خودتان باشید. در این حالت در حقیقت شما تنها در زمانی هزینه ای را متقبل می شوید که یک کاربر وارد سایت شما شده باشد. در مقابل استفاده از روش پرداخت هزینه به ازاء هر بار نمایش تبلیغ برای زمانی مناسب است که شما در پی افزایش آگهی مخاطبین از برند خودتان باشید یا اینکه محصول یا کسب و کار جدیدی دارید که هنوز هیچکس از آن اطلاعی ندارد.

یک راهکار طلایی در این رابطه: در کنار استفاده از زیرساخت خوب و مناسب، همچنین می توانید از طریق هدف قرار دادن محل جغرافیایی، صنعت، رفتار، خصوصیات جمعیت شناختی، علایق و مواردی از این دست نیز به مخاطبین هدف خود دست پیدا کنید. به عنوان مثال، فیسبوک به شما اجازه می دهد تا از طریق موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، زبان، علایق و رفتار های افراد آنها را مخاطب قرار دهید، در شبکه لینکداین شما گزینه هایی از قبیل شرکت، عنوان شغلی، مدرسه، زمینه مطالعه، درجه تحصیلی، مهارت ها و گروه های مختلف را در اختیار دارید. پس حتما توجه کنید که پیش از هر چیزی این گزینه ها را در زیر ساخت مورد نظر خودتان مد نظر قرار دهید.

                              خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

منبع : farshidramezani.com

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.