توییترچیست؟

۲- چگونه عضوی از توییتر باشید؟
عضویت در توییتر به سادگی ممکن است. با وارد کردن اسم، یک آدرس ایمیل و انتخاب یک شناسه کاربری به عضویت سایت در می‌آیید. برای صفحه شما وجود عکس، همراه با یک توضیح کوتاه درباره خودتان لازم است. فرقی ندارد هویتی مستعار را برمی‌گزینید یا با هویت واقعی خود در این شبکه حضور دارید، انتخاب عکس و توضیح درباره خودتان (Bio) یکی از مهمترین بخش‌های توییت‌نویسی‌ست. چرا که می‌تواند در اینکه چه کسانی شروع به دنبال کردن (follow) توییت‌های شما کنند، موثر باشد. بنابراین توصیه می‌شود که در نوشتن بخش توضیح در صفحه توییتر دقت کنید.

در تنظیمات (Settings) “اکانت” خود هم می‌توانید صفحه توییتر خود را به روی همگان باز بگذارید که مثل یکی از صفحات عادی وب قابل خواندن باشد و هم می‌توانید دسترسی به آن را صرفاَ برای دوستانتان که در لیست “فالوئرهای” شما هستند باز بگذارید و بر روی دیگران ببندید (protected).

برای محدود کردن دسترسی دیگران به توییتر از راهکار زیر استفاده کنید، ابتدا بر علامت آدمک که در سمت راست بالای صفحه در کنار بخش جستجو وجود دارد، کلیک کنید. سپس:

Settings–Protect my Tweets
۳- “فالو” کردن به چه معناست، چگونه دوستانتان را فالو کنید؟
یکی از سوالاتی که کاربران تازه وارد معمولاَ می‌پرسند این است که چطور با دیگران در ارتباط باشند و وقتی به آنها گفته می‌شود باید افراد را اصطلاحاَ “فالو” (Follow) کنند، سوال بعدی این خواهد بود که چطور افراد را بیابند.

می‌توانید با مراجعه به صفحات آن دسته از دوستانتان که می‌دانید در توییتر عضو هستند و کلیک بر گزینه Follow در بالای صفحه سمت چپ (زیر اسم و مشخصات فرد) آغاز به فالو کردن آنها کنید.

برای یافتن دوستان و آشنایان دیگر به جز آن‌هایی که از پیش شناسه‌ی کاربری آن‌ها را دارید راه دیگری هم هست. با ورود به بخش Discover توییتر که در بالای سمت چپ صفحه توییتر دیده می‌شود، بر گزینه Find friends در ستون سمت چپ کلیک کنید. از طریق کلیک بر این گزینه و وارد کردن آدرس ایمیل خود برای همه افرادی که با آنها در تماس هستید (contact list) از ایمیل شما پیغامی فرستاده می‌شود که آنها را دعوت می‌کند شما را در توییتر دنبال کنند.

Discover—Find friends – Search contacts

اگر از اعضای لیست ارتباطی خود مطمئن نیستید، یا مستعارنویس هستید، از این گزینه چشم‌پوشی کنید چون از این طریق آدرس اکانت توییتر شما در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که احتمال دارد مایل به آن نباشید.

می‌توانید از طریق ایمیل‌تان دوستان خود را در توییتر بیابید

۴- برای فالو کردن افراد جدید چه باید کرد؟
در بدو ورود، توییتر به شما لیستی از پرمخاطب‌ترین کاربران خود را در زمینه‌های مختلف مثلاَ موسیقی پیشنهاد می‌دهد که آنها را فالو کنید. همچنین بر اساس توضیحی که درباره خود نوشته‌اید و یا مشخصات کسانی که “فالو” می‌کنید، نیز کسانی به شما پیشنهاد می‌شوند. با مراجعه به صفحه “خانه” در ستون سمت چپ می‌توانید لیستی از این افراد را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید مجدداَ به Discover رجوع کرده، سپس بر گزینه Who to follow یا Browse categories به اسامی و عکس کاربران مختلف که در رشته‌های مختلف سرشناس هستند برای فالو کردن دست یابید. سیاستمداران، سلبریتی‌ها و افراد مشهورعموماَ در توییتر صفحه (اکانت) دارند. با جستجوی اسامی در گوگل می‌توان به آدرس توییترهای آنها دست یافت. با جستجوی عباراتی نظیر ۱۰ بازیگر سینما (یا روزنامه‌نگار یا فعال آزادی بیان …) در توییتر می‌توانید به آدرس توییترهای افراد مشهور در رشته‌های مختلف دست یابید.

معمولاَ یافتن کسانی که دنبال کردن توییت‌های آن‌ها برای شما می‌تواند جالب باشد امری تدریجی و زمان‌بر است. برای یافتن فارسی‌زبانانی که بسیاری از آن‌ها از ایران با اسم مستعار می‌نویسند بهترین راه در وهله نخست دقت در این است که دوستان شما چه کسانی را “فالو” می‌کنند.

راه‌های دیگری نیز وجود دارد. یکی از راه‌ها استفاده از وبسایت‌هایی است که براساس موقعیت جغرافیایی اعضای توییتر را به شما نشان می‌دهد. سایت‌های http://nearbytweets.com/ ، http://tweet.grader.com/index.php?Action=TwitterUsersByLocation دو نمونه از این سایت‌ها هستند که بر اساس محل جغرافیایی به شما لیستی از اعضای توییتر را که در آن محل هستند ارائه می‌دهند. می‌توانید گزینه تهران را برای مثال در سایت دوم وارد کنید به لیست تعدادی از توییت‌نویسان دست یابید.

همانطور که در فیسبوک افراد با افزودن کاربران دیگر به لیست دوستان خود با آن‌ها در ارتباط قرار می‌گیرند و گزارش استتوس‌ها یا عکس‌ها و لینک‌هایشان در صفحه “خانه” (home) آن‌ها دیده می‌شود، در توییتر با “فالو” کردن چنین ارتباطی ایجاد می‌شود که هم اشخاص می‌توانند توییت‌های نوشته شده را در صفحه اصلی خود ببینند و هم کاربر می‌تواند توییت‌های دیگران را ببیند.

برگرفته از سایت http://w ww.dw.de

خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.