شش ترفند برای بازاریابی موفق- جذب مشتریان

شش ترفند برای بازاریابی موفق – جذب مشتریان

کسب و کار موفق
۱. به فکر راه انداختن یک پادکست باشید. البته نه راجع به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید بلکه راجع به علایقی که مشتریان محصولات یا خدماتتون دنبال میکنند. یکی از مزایای پادکست‌ها این است که جایگاه بسیار خوبی‌ در رتبه بندی گوگل دارند و مشتریان به راحتی با جستجو در گوگل به آنها دسترسی پیدا خواهند کرد. همچنین با این روش شما این شانس را دارید که به عنوانه صاحب یک کسب و کار، رابطهٔ مجازی محکمی با شنوندگان خود برقرار کنید. مردم تمایل دارن با کسانی‌ معامله کنند که براشون آشنا هستند، دوستشون دارن و بهشون اعتماد میکنند. Chris Row, مدیره شرکت Jet Digital Marketing ، با اشتیاق فراوان تعریف می‌کند که “از وقتی‌ که تیم من از پادکست به عنوانه بخشی از استراتژی بازاریابی استفاده می‌کنه، شاهد موفقیت‌های زیادی در افزایش ترافیک و تعداد کاربران فعال داشته‌ایم.

 

۲. به فکر چاپ کردن کتاب باشید. همواره جریان بازار به سمت کسب و کار هایی هست که نفوذ و اعتبار بیشتری در یک صنعت خاص برای خود دست و پا کرده اند. چاپ کردن یک کتاب میتواند باعث افزایش اعتبار شما شود بخصوص که از طریقه انتشارات Amazon این کار بسیار هم آسان هست. انتشار یک کتاب باعث میشود که شما توجه مطبوعات رو به خود جلب کنید و در عین حل به شما کمک می‌کند که ارتباط بسیار خوبی‌ با خوانندگان خود برقرار کنید. کاری که به احتمال زیاد رقبای شما انجام نمی‌دهند. چه بسا امروزه بهتر از چاپ کتاب، ارائه یه کتاب الکترونیکی‌آنلاین باشد.

 

۳. ارائه یک محصول به تنهایی برای به فروش رفتن آن کافی نیست. یادتان باشد کسانی‌ که در حال مشاهدهٔ محصولات شما بر روی وبسایتتان هستند همیشه فورا بر روی دکمهٔ “خرید” کلیک نخواهند کرد. بلکه باید در کنار دککمهٔ خرید انتخاب‌های دیگری هم به آنها بدهید. انتخاب‌های مثل ارسال ایمیل در صورتی‌ که قیمت‌ها را پایین آوردید یا ایمیلی‌ مبنی بر اینکه تنوع محصول خود را افزایش داده یا محصولات مشابه بیشتری به سایت اضافه کرده اید.

 

همچنان، با افزایش محبوبیت به اشتراک گذاری محصولات از طریقه Pinterest, Facebook و Twitter, یک pop upاضافه کنید برای تشکر از خریدارانی که خرید خود را با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند یا ایمیل خود را برای دریافت قیمت‌های جدید یا محصولات مشابه در اختیار شما میگذارند. Oliver Cookson مدیر Gonutrition.com حالا متقاعد شده است که مشتریان او بدشان نمی‌آید که دوری در قسمت‌های مختلف وب سایتش بزنند. وی می‌گوید: “مشتریان ما روش ارائه محصولات در وب سایت ما رو که به صورت مداوم اما بدون ایجاد فشار بر روی مشتری هست دوست دارند”.

 

۴. از نشان دادن جنبه‌ خیر خواهانهٔ خود نترسید. تمرکز اصلی‌ هر برندی همواره بر بازگشت مالی آن‌ بوده است، بازاریابی و تبلیغ برای مشتریان تا کاری کنید که آنها خرید بیشتری بکنند.اما به تدریج که مصرف کنندگان آگاهی‌ بیشتری نسبت به دنیای اطراف خود پیدا میکنند، تمایل آنها برای اینکه به نوعی خدمتی به آن کنند بیشتر میشود.

 

در ساله ۲۰۱۵کسب و کارهایی که به مشتریان خود نشان میدهند چه کارهایی انجام میدهند تا دنیا را جای بهتری برای زندگی‌ بکنند در حالی‌ که کیفیت کار خود را هم بهبود می‌بخشند مشتریانی وفادار خواهند داشت. تجارت‌های الکترونیک موفق کمپین‌های روی وب یا موبایل دارند که مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانشان را تبلیغ میکنند و در ضمن به مشتریان در باره ی محصولاتی که ارائه میکنند کمک میدهند. خبر نامه‌های الکترونیکی‌ در کنار تبلیغات روی وب سایت میتوانند آغازگر حرکتی‌ باشند در راستی‌ رسیدن به اهداف یک برند تجاری.

 

۵. داده کاوی از اهمیت فوق‌العاده‌ بالایی برخوردار است. کریستین نیلسن مدیر شرکتHonolulu Hi 5 ، قول میدهد که استفادهٔ زیرکانه از آمارها و الگوهای فروش باعث افزایش گردش مالی و درامد میشود. وی می‌گوید: “وقتی‌ بحث الگوهای رفتاری مشتریان در میان باشد، داده کاوی این الگو ها تبدیل به یک ماشین پول سازی تمام عیار میشود”.

 

بارها مشاهده شده است که مشتریان خرید آنلاین مدام برای خرید محصولات خود بین موبایل، شبکه‌های اجتماعی و وب تغییر کانال میدهند و هر بر از کانال مختلفی‌ برای خرید محصولات مشابه استفاده میکنند. این جابجائی بین کانال‌های مختلف حجم بالایی از اطلاعات در رابطه با تمایلات آنها را در اختیار ما قرار میدهد. بنابر این کمپانی‌ها باید شیوهٔ نمایش محصولات خود را به صورتی‌ طراحی کنند که جوابگوی این تغییر کانال باشد.

 

به این معنی‌ که مشتری تجربه یکسانی را از یک خرید اینترنتی بدون توجه به کانالی که برای خرید استفاده می‌کند، داشته باشد. این کار باعث افزایش مشتریان دائمی برای هر شرکتی میشود. “از آنجائی که فروشگاه‌های آنلاین بیشتری روز به روز به سمت استراتژی همه کاناله (omni-channel) حرکت میکنند، بازار یابی‌ نفر به نفر( نوعی از بازاریابی که در آن محصولات مختلفی‌ را به مشتریان مختلف ارائه میدهند) در ساله ۲۰۱۵ از اهمیت بالایی برخوردار است.” به نقل از مایکل دلوکا، مدیره خورده فروشی اینترنتی Rissy Roo’s.

 

۶. از فرستادن ایمیل چشمپوشی نکنید اما ایمیل‌های راکه به مشتریان میفرستید همواره به روز نگاه دارید. KentSpeedy، مدیر فروش شرکت Direct Liquidation، که یک شرکت نوسازی و فروش مجدد لوازم الکترونیکیاست، معتقد است که ایمیل یکی‌ از منابع جذب و نگهداری مشتری است که تا حدودی به فراموشی سپرده شده. تغییر تعدادی از عناصر اصلی‌ در یک ایمیل به مشتری این حس را میدهد که ایمیل اختصاصا برای او نوشته و فرستاده شده است.

 

کاری که شاید بیشتر از ده ثانیه زمان نبرد اما ارتباط شما با مشتری را به سطوح بالاتری منتقل می‌کند. تنها کاری که باید بکنید این است که ارزش بیشتری به ایمیل‌های خود اضافه کنید. مثلا معرفی‌ یکی‌ از محصولات، ارائه امکان مشترک شدن یک مجله یا نشان دادن یک روش جدید برای استفاده از محصولی خاص که شاید کمتر به ذهن مشتریان برسد (تا نشان بدهید که مشتری برای شما مهم است).

خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

منبع‌:‌سماتک

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.