فن بیان موفق در فروش

فن بیان موفق در فروش

گفتگوی موثر


توانایی گفتگوی مؤثر، روان و مناسب ، یکی از عوامل کلیدی موفقیت افراد در زندگی و شادمانی شخصی است.در حقیقت مردم همیشه در گفتگو، شما را همان طور که خودتان را ارزیابی می‌کنید، می‌پذیرند. اگر تصور کنید هیچ گونه مهارت اجتماعی ندارید، مردم هم شما را همین گونه خواهند دید. افراد همیشه وضعیت احساسی و عاطفی شما را دریافت کرده و آن را به خودتان منعکس می‌کنند.

اگر شما موضعی دفاعی یا نامطمئن داشته باشید یا برعکس، اهل آرامش و گشاده‌رویی باشید، طرف مقابل گفتگو آنها را می‌گیرد و به شما برگشت می‌دهد. پس همیشه به این مهم توجه داشته باشید که احساس خوبی را در طرف مقابل خود به وجود آورید؛ چراکه شما نمی‌توانید کاری کنید که همه دوستتان بدارند؛ ولی می‌توانید نشان دهید که دیگران را دوست دارید.

به گفته ریموند مورتیمر انگلیسی، گفتگو بازی تنیس نیست که در آن سرویس طرف مقابل را با یک ضربه به او برمی‌گردانید؛ بلکه بازی گلف است که در آن هرکس توپ خودش را پرتاب می‌کند.

 برای یک گفتگوی مناسب بهتر است (فن بیان موفق در فروش )  به اصول زیر توجه کنید:

بیشتر از واژه شما استفاده کنید تا واژه من. البته منظور این نیست که هرگز واژه من را به کار نبرید، ولی زمانی که تعداد من به کاربرده شده بر تعداد شما فزونی می‌گیرد، نوعی کاهش علاقه در طرف مقابل ایجاد می‌شود.

هنگام گفتگو، زمانی که در گروه قرار دارید، به تک‌تک افراد نگاه کنید و حالتی شاداب به چهره خود بدهید. اگر دل‌شکسته و یا ناراحت هستید، سعی کنید این احساسات خود را بسته‌بندی کنید و برای زمانی دیگر بگذارید؛ چراکه بروز این احساسات در واقع هیچ کمکی به شما نمی‌کند.

سعی کنید طوری عمل کنید که هم‌صحبت شما احساس کند با او همساز و هم‌موج هستید؛ چراکه ما به طور طبیعی نسبت به کسانی که با ما موافقت می‌کنند، احساس گرمی و صمیمیت می‌کنیم.

از واژه‌های ما، مال ما، خودمان و به ما به منظور برقراری نوعی نزدیکی و پیوند، نوعی احساس یک سرنشین بودن استفاده کنید.

کم گوی اما گزیده گوی

تصور نکنید باید با گفتن موضوعاتی هیجان‌انگیز و جسارت‌آمیز در گفتگو شرکت کنید یا حتی سخنانی ادیبانه یا روشنفکرانه بگویید.

 

منبع : آموزش بازایابی

خرید فالور برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

Rate this post

مطالب مرتبط

2 نظر

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.