آموزش کامل Stories در اینستاگرام برای تازه‌کارها

Stories چیست؟

قابلیت Stories یا داستان‌ها برای به اشتراک‌گذاشتن موقتی تصاویر و ویدئوها با فالورها یا همان دنبال‌کنندگان شماست. تصاویر و ویدئوهای این بخش تنها به مدت ۲۴ ساعت و در بالای صفحه برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب در بالای صفحه خود و به صورت دایره‌هایی تصاویر و ویدئوهای موقت از فالویینگ‌هایتان را مشاهده می‌کنید که در ۲۴ ساعت اخیر قرار داده شده است.

Storyها در صفحه پروفایل نمایش داده نخواهند شد و همان‌طور که گفتیم موقتی هستند. شما می‌توانید در طول روز چند Story هم منتشر کنید که هنگام نمایش به‌ترتیب برای مخاطبان ظاهر خواهد شد.

هنگام مشاهده Storyهای دیگران می‌توانید با لمس گزینه Send Message یک پیام شخصی مرتبط با آن داستان را برای فرد ارسال کنید و یا با لمس سه‌نقطه و Report تصاویر و ویدئوهای نامناسب و ناقض قوانین را گزارش دهید. همچنین عددی که بالای صفحه مشاهده می‌کنید نشان‌گر تعداد ساعاتی است که از انتشار داستان زمان گذشته و با رسیدن این عدد به ۲۴ آن Story حذف خواهد شد.


چگونه Story ارسال کنیم؟

ارسال داستان یا Story در اینستاگرام بسیار ساده است. کافیست دکمه + را در بالای صفحه لمس کنید. حالا می‌توانید با فشردن دکمه دایره‌ای شکل عکس گرفته و یا با نگه‌داشتن آن تا ده ثانیه ویدئو ثبت کنید. دکمه صاعقه شکل برای فعال و غیرفعال کردن فلش دوربین بوده و دکمه‌ای با دو فلش نیز برای جابجایی بین دوربین پشت و سلفی کاربرد دارد.

instagram-stories-1

اگر بخواهید تصاویر را از گالری گوشی بارگذاری کنید کافیست انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا تصاویری که در ۲۴ ساعت اخیر ذخیره کرده‌اید برای شما نمایش داده شود. دقت داشته باشید تصاویر Stories و همچنین ویدئوها تمام صفحه و مستطیلی شکل هستند.

حالا می‌توانید با کشیدن انگشت از چپ به راست یا راست به چپ افکت‌های مختلف را روی تصاویر خود اعمال کنید. همچنین قادرید با لمس دکمه به شکل قلم در بالای صفحه با قلم‌های مختلف روی تصاویرتان بنویسید و رنگ قلم را نیز از پایین صفحه انتخاب کنید. یک ترفند در این صفحه برای انتخاب هر رنگ دلخواه نگه‌داشتن انگشت روی یکی از رنگ‌ها و سپس کشیدن به سمت رنگ مورد نظرتان است.

instagram-stories-2

یک قابلیت دیگر نیز نوشتن روی تصاویر است که با فشردن دکمه Aa در بالای صفحه انجام می‌شود. پس از درج نوشته می‌توانید آن را با یک انگشت جابجا کرده و با دو انگشت تغییر اندازه داده و بچرخانید.

وقتی کار ویرایش تصویرتان تمام شد می‌توانید با فشردن دکمه پایین سمت راست (فلش به سمت پایین) تصویر را در گالری خود ذخیره کنید و یا با فشردن دکمه دایره‌ای شکل پایین آن را ارسال کنید.

همچنین می‌توانید پس از ارسال Story آن را باز کرده و با لمس سه‌نقطه و انتخاب …Share as Post آن‌را به شکل یک پست‌ عادی نیز در صفحه خود منتشر کنید.

 

منبع: فارنت

خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

Rate this post

مطالب مرتبط

4 نظر

  1. ناصر

    سلام
    سوالی داشتم.امکان ارسال استوری برای یک شخص خاص از فالورها وجود دارد؟ در صورتی که امکان پذیر باشه آیا آن شخص متوجه می شود که استوری خاص خودش است و برای دیگر فالورها قابل مشاهده نیست؟ممنون

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.