ترفندهای جستجوی حرفه‌ای در گوگل!

از ابزارهای داخلی گوگل استفاده کنید

01 convertاگر گوگل را به خوبی می‌شناسید حتما می‌دانید که این غول بی‌شاخ و دم قابلیت‌های فراوانی در خود دارد که بسیاری از امور روزمره‌ی آدمی را ساده کرده است، از رسم نمودارهای ریاضی تا تبدیل واحدهای اندازه‌گیری گرفته تا نرخ برابری ارزهای جهانی تا ساعت بین‌المللی، وضعیت آب‌و‌هوایی و حتی معانی لغات! برای دسترسی به این قابلیت‌ها نیاز به هیچ کد یا دستور خاصی نیست، اگر به دنبال بلیط فیلم خاصی هستید کافی است به دنبال فیلم مورد نظر خود بگردید یا برای اطلاع از زمان انتشار بازی ویدئویی خاصی تنها عبارت release date (به معنی تاریخ عرضه) را در کنار نام بازی بیاورید. 

 نتایج جستجو را متمایزتر کنید

09faviconizegoogleبه راستی گشتن در بین متون خسته کننده‌ای که در صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شود کار دشواری است. خوشبختانه، با استفاده از برخی کدهایی که کاربران آنها را تهیه کرده‌اند می‌توان این مشکل را حل کرد؛ به کمک قابلیت Faviconize (دانلود نسخه کروم | نسخهفایرفاکس) می‌توان در کنار نتایج جستجو، یک نشانه‌ی کوچک گرافیکی از سایت ها را نمایش داد و به سادگی وب سایت ارجاع شده را تشخیص داد. جالب اینکه به کمک این افزونه کوچک قادر خواهید بود تفاوت بزرگی را ایجاد نمایید.

پیمایش بی‌انتها در بین نتایج جستجو

endless d1اگر می‌خواهید تا نتایج جستجوهای خود در گوگل را به طور تمام عیاری بکاوید، لازم است تا در بین صفحات نمایش داده شده، حسابی پیمایش کنید. برای نیل به این مهم، از اسکریپت Autopagerize استفاده کنید تا تمام نتایج جستجو در یک صفحه بیاید و تنها با پیمایش به پایین، به سایر موارد نیز دسترسی پیدا کنید و از کلیک بر روی شماره صفحات یا دکمه‌های «قبلی» و «بعدی» رهایی یابید. این اسکریپ برروی فایرفاکس، سافاری و کروم قابل اجرا است.

حافظه کش گوگل را تقویت کنید

07cachecomebakگاه پیش می‌آید بر روی یکی از نتایج جستجو کلیک می‌کنید، اما صفحه‌ی مربوطه دیگر وجود ندارد! شاید این مشکل به دلیل ایراد فنی موقتی در سایت یا از بین رفتن آن بوجود آمده باشد. در همه حال با استفاده از قابلیت کش گوگل (Google Cache) این اجازه را خواهید داشت تا نسخه‌ی ذخیره شده‌ای از این صفحه برروی سرورهای گوگل را ملاحظه نمایید. البته، اگر بخواهید لینک‌های موجود در آن صفحه‌ی کذایی را دنبال کنید به مشکل بر می‌خورید، برای رهایی از این مورد اسکریپت Google Cache Comeback را دریافت کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای همیشه از مواجهه با خطای ۴۰۴ خلاص شوید و به نسخه ذخیره شده این صفحات دسترسی پیدا کنید.

منبع : زوم

خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.