کاهش آمار لایک های اینستاگرام

کاهش آمار لایک های اینستاگرام

کاهش ۳۳ درصدی آمار تعداد لایک‌ها و کامنت‌های اینستاگرام در یک‌سال گذشته

کنون اینستاگرام بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و هرگز به این اندازه محبوبیت نداشته است؛ اما افزایش تعداد کاربران باعث نشده تا میزان لایک‌ها و کامنت‌های اینستاگرام هم بیشتر شود. بر اساس گزارش‌ها، آمار تعداد لایک‌ها و کامنت‌های اینستاگرام در یک سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است. این گزارش‌‌ را موسسه تحقیقات شبکه‌های اجتماعی Quintly منتشر کرده است، این موسسه معتقد است تعامل کاربران با اینستاگرام روز به روز کمتر می‌شود.

بر اساس گزارش منتشر شده از جانب این موسسه، تفاوت چندانی میان آمار لایک‌ها و کامنت‌های کاربری که یک تا هزار دنبال کننده دارد، ایجاد نشده است؛ اما داستان برای کاربرانی که بیشتر از یک صد هزار دنبال کننده دارد تفاوت می‌کند و میزان لایک و کامنت این کاربران تا میزان ۳۶ درصد در سال گذشته کاهش داشته است. جالب اینجاست که در این گزارش هرچه میزان دنبال کننده کاربر بیشتر باشد درصد افت کامنت و لایک‌های وی نیز بیشتر می‌شود.

ناگفته نماند که با توجه به این آمار، باز هم تعامل کاربران با اینستاگرام نسبت به فیس‌بوک و توئیتر بیشتر است. یکی از دلایل این امر را می‌توان نمایش نامنظم تصاویر در تایم‌لاین دانست، روز به روز به حضور تعداد افراد مشهور و شرکت‌های معتبر در اینستاگرام بیشتر می‌شود و به همان اندازه نیز کاربران صفحه‌های این افراد را دنبال می‌کنند، این امر باعث می‌شود تایم‌لاین‌ کاربرهایی که بازدید کننده زیاد دارد، نامرتب نمایش داده شود.

instagram statistics

از طرف دیگر افراد معمولی محتوای بیشتری در تایم‌لاین خود قرار می‌دهند، اما این محتوا باعث نمی‌شود که کاربران دنبال کننده‌ آنها نسبت به این محتوا عکس‌العمل نشان دهند. به این ترتیب میانگین تعامل با انتشار هر پست از جانب کاربران کاهش پیدا می‌کند. یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها را در اینستاگرام می‌‌توان جنبه تجاری بودن این شبکه اجتماعی دانست. حضور کار و کاسبی‌های مختلف در اینستاگرام باعث شده تا این شبکه ظاهر تجاری پیدا کند و با این حساب کاربران تمایلی به کامنت و لایک صفحه‌ها ندارند.

موسسه آماری Quintly به کاربرانی که تمایل دارند تعداد لایک و کامنت بیشتری را در پست‌های اینستاگرام داشته باشند، پیشنهاد می‌کنند در پست‌های خود سعی کنند برای بازدید کننده‌ها اعتماد سازی انجام دهند. برای نمونه اگر تصاویر را به صورت شخصی، با عنوان عکاس یا از جانب یک برند معتبر در اینستاگرام پست کنید، باعث می‌شود محتوای ایجاد شده حال و هوای گرم و دوستانه‌ای داشته باشد.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کرد که اینستاگرام الگوریتم نمایش تصاویر را در تایم‌لاین کاربران تغییر می‌دهد و با این حساب ممکن است آمار منتشر شده در آینده نسبت به آنچه امروز مشاهده می‌کنیم تفاوت داشته باش

منبع : فارنت 
Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.