یوتیوب سرویس ویدئوی Live 360 را معرفی کرد

 

آقای «نیل موهان» که چند ماه پیش از سمت مدیریت بخش تبلیغات به سمت مدیریت یوتیوب برگزیده شده صبح امروز از سرویس جدید ۳۶۰ درجه‌ای یوتیوب پرده‌برداری کرد. به اعتقاد او با این سرویس همه می‌توانند تنها با گوشی خود تجربه‌ای کامل از مکان‌های مورد علاقه خود را بدون سفر و حضور در آن‌جا داشته باشند. این معرفی یوتیوب دقیقاً یک هفته پس از رونمایی فیس‌بوک از دوربین ۳۶۰ درجه خود و اعلام سرویس استریم زنده ۳۶۰ درجه‌ای این شرکت انجام شده است و مشخصاً گوگل قصد ندارد از رقیب بزرگش فیس‌بوک عقب بیفتد. به این ترتیب بزرگ‌ترین شرکت‌های پخش ویدئوی آنلاین دنیا در حال حرکت به سوی فناوری واقعیت مجازی هستند اما هرکدام راه متفاوتی را پیش گرفته‌اند.

برای یوتیوب محتوای ۳۶۰ درجه دروازه‌ای بین چیزی که کاربران کنونی می‌بینند و واقعیت مجازی که در آینده فراگیر خواهد شد خواهد بود و به عنوان یک کاربر نیاز به انجام کاری خاصی به جز باز کردن اپلیکیشن یوتیوب روی گوشی خود و یا پرداخت پول برای هدست‌های واقعیت مجازی گران‌قیمتی مانند Oculus Rift فیس‌بوک با قیمت ۶۰۰ دلار به همراه یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند ۱۰۰۰ دلاری ندارد. در یوتیوب تنها استفاده از Google Cardboard که می‌توانید خودتان هم بسازید کافیست.

Neal-Mohan-youtube

برای ساخت محتوای ۳۶۰ درجه یوتیوب تنها به دوربین‌هایی با قیمت ۳۵۰ دلار نیاز است درصورتی که برای ساخت دوربین ۳۶۰ درجه فیس‌بوک به ۱۷۰۰۰ دلار پول نیاز دارید. یوتیوب درحال عرضه API جدید خود است تا سازندگان دوربین بتوانند Live 360 این شرکت را به عنوان یک ویژگی جدید به دوربین‌های خود اضافه کنند. یکی از مهندسان تیم گوگل می‌گوید پیش از این کاربران به واقعیت مجازی به شکل یک فناوری جذاب و جالب نگاه می‌کردند که ارزش یکبار تجربه را دارد و در واقع دلیل زیادی برای چرخاندن سر خود و نگاه کردن به پشت سر فیلم‌بردار وجود نداشت. دلیل این امر نیاز به رایانه و سیستم‌های پیچیده‌تر و گران‌تر بود اما وقتی این ویژگی در گوشی هوشمند کاربران وجود داشته باشد استقبال از آن بسیار بیشتر خواهد بود.

google-cardboard

با وجود این‌که یوتیوب پیش از این نیز از ویدئوهای ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کرد اما استریم زنده آن‌ها کار بسیار دشوارتری است. این شرکت وضوح ویدئوهای ارسالی را به ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰fps ارتقا داده و پشتیبانی از DASH و VP9 را نیز اضافه کرده است. در حال حاضر پشتیبانی از ویدئوهای استریوسکوپیک یا صدای چندجانبه وجود ندارد اما انتظار داریم یوتیوب این ویژگی‌ها را نیز در آینده اضافه کند.

در حال حاضر مشخص است که یوتیوب قصد ندارد بهترین باشد بلکه قصد دارد با ارزان‌تر کردن فناوری‌ها در دسترس‌ترین باشد تا واقعیت مجازی را میان کاربران محبوب‌تر کند. با این‌که فناوری واقعیت مجازی به ویدئوهای ۳۶۰ درجه ختم نشده و در واقع عمده هیجان آن در بازی‌هاست اما اولین قدم برای غرق کردن کاربران در محتوای مجازی می‌تواند همین ویدئوهای یوتیوب روی گوشی آن‌ها باشد.

منبع : فارنت

خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه

 

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.