مدیریت شبکه های اجتماعی با بافر

مدیریت شبکه های اجتماعی با بافر

مدیریت شبکه های اجتماعی برای شرکت ها و برندها ، و کسانی که به هر شکل به آن اهمیت میدهند و بخشی از برندینگ و فروش خود را به دوش شبکه های اجتماعی گذاشته اند ، بحثی بسیار حساس ، تخصصی و البته وقت گیر است . شاید دلخواه شما این باشد که چند شبکه اجتماعی که در اختیار فعالیت های اقتصادی تان هست به شکل مرتب و شبانه روزی فعالیت کند .

 

بسیاری از شرکت ها پرسنلی مخصوص اداره شبکه های اجتماعی دارند ( که البته بسیار مثبت است و هیچ چیز جای نیروی انسانی را نمیگیرد ) ولی این نیروی انسانی محدودیت هایی دارد . زمان مشخصی را در شرکت حضور دارد و قطعا از تعطیلات و مرخصی هایی بهره میبرد که موجب برهم خوردن نظم در مطلب گذاری و ارسال پست در شبکه های اجتماعی میشود . تصور کنید کارمند مربوطه چهارشنبه بعدازظهر ۵ پست را به سرعت در شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر و لینکدین و گوگل پلاس و … گذاشته و بعد از اینکه مثلا سی بار دکمه ارسال پست را زد ( و قطعا مزاحمتهایی را برای فالوئر ها بوجود آورد ) تا شنبه صبح تعطیل باشد و همه شبکه ها غیر فعال . و یا اینکه شما مایل هستید هر روز صبح ساعت ۱۰ برای دنبال کنندگانتان مطلب خاصی را ارسال کنید ولی با این شرایط قطعا امکان پذیر نیست و در بهترین حالت ( و با فرض حضور دائم و بی دردسر کارمندتان ) حتما با دقایقی اختلاف این اتفاق می افتد .

دربین شبکه های اجتماعی ، فیسبوک امکاناتی را برای زمانبندی پست ها دارد و از این بابت بین صاحبان مشاغل محبوبیت زیادی دارد ولی دیگر شبکه ها این امکان را ندارند . به این منظور سایت های زیادی طراحی شده اند که به شما کمک شایانی میکنند که قبلا سایت هوت سویت ( hootsuite ) را خدمتتان معرفی کرده ام . ولی امروز سایت بافر ( یا بوفر ) را برای معرفی در نظر گرفته ام چرا که خدمات رایگان بیشتری را ارائه میدهد .

شما از طریق این سایت میتوانید پست های شبکه های اجتماعی فیسبوک ( پیج و پروفایل و گروه ) ، توییتر ، لینکدین ( پروفایل و پیج ) و گوگل پلاس ( پیج ) خود را مدیریت کنید . ضمن آنکه ( در صورت تمایل ) با پرداخت مبالغی به صورت ماهیانه ، میتوانید پروفایل گوگل پلاس و شبکه پینترست را نیز به مدیریت خود بیافزایید . البته پرداخت مبالغ مزایای بیشتری هم برایتان دارد که من تصور نمیکنم برای کسب و کارهای کوچک ضروری باشد ولی مرور آن خالی از لطف نیست و اگر تصویر زیر شما را قانع نکرد میتوانید لیست همه امکانات را در قیمت های سایت بافر ببینید .

 

شما میتوانید به راحتی برای هر کدام از پیج ها یا پروفایل های تان پست های بگذارید و تعیین کنید که این پست در چه روز و چه ساعتی منتشر شود . میتوانید همین پستی که امروز ساعت ۶ بعد از ظهر در فیسبوک گذاشته اید را هفته آینده روز دوشنبه ، ساعت دو بعد از ظهر در لینکدین و چهارشنبه ده صبح در گوگل پلاس بگذارید . . این کار برای شما فواید و محسنات متعددی دارد :

  • – اول اینکه فالوئر های مشترکتان را با پست های تکراری اذیت نمیکنید . به عنوان مثال در یک لحظه من در پنج شبکه اجتماعی شما ، یک مقاله را نمیخوانم .
  • – دوم آنکه میتوانید بهترین ساعات اشتراک گذاری پست در هر شبکه اجتماعی را لحاظ کنید و به جبر اینکه کارمند شما قرار است سه بعد از ظهر برود ، ساعت های خوب شبکه های اجتماعی را از دست ندهید
  • – نکته بعد اینکه مطالب قدیمیتان را همیشه در معرض دید قرار میدهید ، یکروز در فیسبوک و چند روز بعد در توییتر و … مجبور نیستید مرتب به مطالب قبلی یا محصولات قدیمی تر مراجعه کنید و آنها را مرور کنید و احتمالا اشتباهاتی نیز داشته باشید .
  •  – ضمن آنکه میتوانید تعیین کنید یک مطلب هر دوشنبه ساعت ۱۱ در فلان شبکه (ها ) ارسال شود . اینطوری مثلا میتوانید تخفیفات ثابت هفتگی در روزهای خاص را اطلاع رسانی کنید .
  • – مدیریت وقت و انرژی پرسنل و خودتان را بیشتر در دست میگیرید . یک پرسنل میتواند در یک روز برای چند روز آینده را برنامه ریزی کرده و وقت آزاد و مفید بیشتری داشته باشد .
  • – در تمام طول شبانه روز ، شبکه های خود را فعال نگه داشته و اعتماد کاربران خود را بیشتر جلب کنید .
  • – با نظمی که شبکه های شما پیدا میکند به برندینگ خود کمک کنید و ….

نکته مفید دیگر در سایت بافر ، پلاگین و افزونه ای ایست که بر روی مرور گر شما نصب میشود . از این به بعد حتی میتوانید اشتراک گذاری های خود را نیز برنامه ریزی کنید . مطلبی را در سایتی میبینید و میخواهید در توییتر منتشر کنید ولی احتمالا ۴ صبح است و خیلی از دنبال کننده هایتان آنرا نمیبینند پس بهتر است هنگام اشتراک گذاری برنامه زمانبندی آنرا مثلا برای ۹ صبح تنظیم کنید . نیاز به کار آنچنان خاصی هم ندارید . به راحتی وبگردی کنید و هر صفحه که نظرتان را جلب کرد بر روی دکمه بافر در بالای مرور گر کلیک کنید و شبکه و ساعت مورد نظر را تعیین کنید و … تمام .

داشتن تقویم برای برنامه ریزی های بهتر و دیدن پست هایی که قرار است در آینده ارسال شود و همینطور آمار و آنالیز پست ها و بازتاب اعمال کاربران مانند کلیک ، لایک و … نیز از امکانات مفید Buffer میباشد .

به نظرم وقت آن رسیده که در مدیریت شبکه های اجتماعی خود تجدید نظری کرده و حرفه ای تر آنرا دنبال کنید ، ضمن آنکه بعید میدانم تا مدتها نیاز داشته باشید که مبلغی بپردازید . مگر آنکه شبکه ها و پست های خیلی زیادی داشته باشید و اینکار برایتان مقرون به صرفه باشد .

خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

منبع : /farshidramezani.com/

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.