بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام (قسمت دوم)

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام (قسمت دوم)

با همه‌گیر شدن برنامه اینستاگرام، برای خیلی از بازاریابان و حتی کسانی که از اینستاگرام استفاده شخصی می‌کنند، این سوال پیش می‌آید که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی در روز و چه روزهایی در هفته است. در‌واقع همه می خواهند بدانند که برای بیشتر دیده شدن پست ها و درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبنشان، چه زمانی را برای آپلود پست‌هایشان انتخاب کنند. بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد.

اما  با توجه به رفتار مخاطبان اینستاگرام تاکنون و شرایطی که عموم کاربران این برنامه دارند، می توان محدوده زمانی‌ای را مشخص کرد که بدون درنظر گرفتن این عوامل بتوان دیده شدن پستتان را تا حد قابل قبولی تضمین کنید.

در قسمت اول این مقاله، این عوامل را با تجاربی که از اکانت های مختلف داشتم و شناختی که از مخاطب ایرانی پیدا کرده بودم، برایتان آوردم و محدوده زمانی‌های مشخصی را به عنوان بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام عنوان کردم.

اما به تازگی صفحه اینستاگرامی را مدیریت می‌کنم که مخاطبان ایرانی در آن در اولویت نیستند. صفحه‌ای برای معرفی ایده‌ها و خلاقیت هایی که در هرجای دنیا شکل گرفته و با توجه به اینکه در آن از هشتگ‌های انگلیسی استفاده می‌کنم، از هر جایی ممکن است مخاطبانی داشته باشد.

به راحتی توانستم استایلی که مد نظرم بود برای پیجم تعریف کنم؛ اما اولین چالشی که با آن روبرو شدم پیداکردن زمان مناسب برای آپلود پست‌ها بود. پیش از این، زمان آپلود پست‌ها را با توجه به شناختی که از مخاطبان ایرانی داشتم به راحتی تنظیم می‌کردم؛ اما این بار به این سادگی‌ها نبود.

نمی‌خواستم وقتم را با آزمون و خطا هدر دهم؛ پس تصمیم گرفتم برای پیدا کردن بهترین ساعت‌های هفته، اطلاعات جامعی را در ارتباط با کاربران اینستاگرام در سراسر دنیا جمع‌آوری کنم.

۱.اکثریت مخاطبان هدف من کجا زندگی می کنند؟

براساس وبسایت  statisca که یک وبسایت آماری است، ۲۴ درصد کاربران اینستاگرام در کشور آمریکا زندگی می‌کنند.

اینستاگرام

و طبق آمار (GWI  (Globalwebindex که یک شرکت تحقیقاتی در صنعت تبلیغات آنلاین است، ۲۵ درصد جمعیت آمریکای شمالی کاربر اینستاگرام هستند که با توجه به جمعیت این قاره ۵۰% کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.

اینستاگرام -2

 

۲.اکثریت مخاطبان اینستاگرام از چه سنینی هستند؟

براساس آمار  این شرکت ۴۱% از کاربران اینستاگرام بین سنین ۱۶ تا ۲۴ هستند وتنها ۲ درصد از آنها بالای ۵۵ سال ( بازنشسته‌ها) سن دارند.

 

 

اینستاگرام - 3

 

 

۳.اختلاف ساعت مخاطبان این اکانت با من چند ساعت است؟

با توجه به اینکه

  1. ۱. طبق آماری کهGWI منتشر کرده ۵۰ درصد کاربران اینستاگرام را مردم آمریکای شمالی تشکیل می‌دهند
  2. ۲. زبان مردم امریکای شمالی اکثرا انگلیسی است پس هشتگ‌های انگلیسی در آنجا بیشتر جستجو می‌شود.
  3.  در نتیجه مخاطب هدفم را ساکنان قاره آمریکا قرار دادم.

برای بدست آوردن اختلاف ساعت آنها با ایران بهتر دیدم که اختلاف ساعت ۳ کشور بزرگ این قاره ( آمریکا، مکزیک و کانادا ) را با ایران را در نظر بگیرم.

کشور شهر اختلاف ساعت
آمریکا واشنگتن -۸.۵
کانادا اتاوا -۱۰.۵
مکزیک مکزیکوسیتی -۹.۵

که البته این اختلاف ساعت با ایران شامل کشورهایی چون کلمبیا، کوبا، نیکاراگوئه، هاییتی، هندوراس، اکوادور، السالوادور، پرو و برزیل هم می‌شود. که برزیل هم خودش ۵ درصد از کاربران اینستاگرام را دارد.

 

۴.افراد چه زمانی را برای چک کردن اینستاگرامشان انتخاب می‌کنند؟

۱.زمانی که وقت آزاد بیشتری دارند.

با توجه به اینکه محتوای اینستاگرام تصویری است و نیاز به تمرکز زیاد ندارد و اغلب افراد با تلفن‌های همراهشان از آن استفاده می‌کنند؛ کاربران آن در ساعات مفید روز و ساعات کاری، کمتر به سراغ آن می‌روند. پس باید آدم ها را زمانی که وقتشان آزاد است، گیر انداخت.

ساعت کاری اغلب افراد در بازه‌ی (۹ تا ۵ بعدازظهر) است که البته ساعت های حضور در دانشگاه و مدرسه هم معمولا در همین بازه اتفاق می‌افتد.

 

۲.نیمه شب‌ها یا زمان‌هایی که اغلب پستی آپلود نمی‌شود.

آپلود کردن در بازه زمانی‌هایی که اغلب پست‌های کمتری گذاشته می‌شود، باعث می‌شود که بعد از گذشت ساعت ها از زمان آپلودتان، پست شما هنوز در بالای قسمت (home) مخاطبانتان قرار بگیرد.

 

۵.بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام براساس آمار.

در اینجای کار بهتر دیدم کمی در رابطه با آمار شرکت‌های مطرحی که رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند، جستجو کنم.

 

۱.”latergramme”

این وب‌سایت به کاربران امکان مدیریت وبرنامه‌ریزی آپلود پست‌هایشان را می‌دهد  و طبق داده‌هایی که تا به امروز از آپلود پست‌های کاربران به دست آورده، آماری را راجع به بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام منتشر کرده.

به عقیده این وبسایت بهترین زمان  پست گذاشتن در اینستاگرام ۵ بعدازظهر و ۲ صبح است

و بهترین روز در هفته را چهارشنبه معرفی می‎‌کند.

اینستاگرام - 4اینستاگرام - 5

 

۲:”Trackmaven”

این برنامه بازاریابی دیجیتال، محتوای شما را از ۱۵ کانال مختلف بررسی کرده و درواقع به شما کمک می‌کند که در حوزه دیجیتال مارکتینگ هوشمندانه‌تر عمل کنید.

آمار وبسایت آن نشان می‌دهد ۸صبح و ۹ شب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است و همچنین دوشنبه‌ها را بهترین روز و یکشنبه‌ها را بدترین روز معرفی می‌کند.

همچنین پیشنهاد آن برای زمان پست کردن ویدیو ۲ تا ۳ بعدازظهر است.

اینستاگرام - 6

 

۳.“Julie neidlinger”

جولی نایدلینگر نویسنده، وبلاگ‌نویس و سوشیال‌مدیاکار آمریکایی‌ در مقاله‌ای که در “CoSchedule” منتشر کرده، با بررسی ۱۰ منبع، به نتایجی در رابطه با بهترین زمان  پست گذاشتن در اینستاگرام و بقیه رسانه‌های اجتماعی رسیده.

نایدلینگر دوشنبه‌ها رابهترین روز و یکشنبه را بدترین روز برای آپلود محتوا در اینستاگرام می‌داند.

او  ۳ تا ۴ بعداز‌ظهر را بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام  و بعد از آن ۲ صبح و ۵ بعدازظهر را پیشنهاد می‌دهد.

او همچنین ۸ صبح و ۹ شب را مناسب‌ترین زمان برای آپلود ویدیو ذکر کرده.

اینستاگرام - 7

 

۴.”sumall”

“سام‌آل” یک پلت‌فرم تجزیه وتحلیل بازاریابی شرکت‌ها در نیویورک است.

این شرکت در سال ۲۰۱۴ مطلبی را راجع به زمان‌های مرده در رسانه‎های اجتماعی منتشر کرده و ساعت هایی از روز را که پست شما توسط افراد کمتری دیده می‌شود را معرفی کرده.

طبق گفته “sumall” ساعات ۸ تا ۱۲ صبح زمان مرده برای اینستاگرام به شمار می‌رود.

اینستاگرام - 8

 

۲ ابزار رایگان تجزیه و تحلیل ترافیک اینستاگرام

بعد از تمام اطلاعاتی که تا اینجای کار بدست آورده بودم؛ بد ندیدم این ابزارها را هم امتحان کرده و درانتها نتایج را با هم مقایسه کنم.

۱.Iconosquare

یکی از سایت های تحلیل اینستاگرام است که با استفاده از API اینستاگرام می‌تواند حساب کاربری شما را در این سایت بررسی کرده و امکاناتی نظیر متوسط ​​تعداد لایک، اولین پست و تاریخ انتشار آن در اینستاگرام، میزان پیشرفت حساب کاربری شما در بازه های زمانی مختلف، زمان های مناسب برای پست گذاشتن و … را در اختیار شما قرار دهد.

پس از اینکه در این وبسایت وارد حساب کاربری اینستاگرامم شدم؛ نتایجی که در رابطه با بهترین زمان پست گذاشتن مشاهده کردم، تصویر زیر بود.

البته تا فراموش نکرده‌ام ذکر کنم که ساعاتی که در جدول زیر آمده براساس ساعت ایران است.چون این وبسایت قبل از هرچیز لوکیشن شما را می پرسد.

با توجه به این تصویر، دوشنبه ها ساعت ۱ و جمعه‌ها ساعت ۲۲ بهترین ساعات روز برای منتشر کردن محتوا در اکانت من تشخیص داده شده.

اینستاگرام - 9

 

۲.Simplymeasured

این ابزار نیز خدماتی شبیه به سرویسی که پیش‌تر معرفی شد ارائه می دهد و شما را در مدیریت حساب کاربری اینستاگرامتان یاری می‌کند.

تصویر زیر نتایجی است که این وبسایت در ارتباط با بهترین زمان پست گذاشتن در اکانت جدیدم به من داد.

طبق این گزارش چهارشنبه بهترین روز وساعت ۱ تا ۲ بامداد بهترین زمان است.

اینستاگرام - 10

 

جمع بندی:

 

  1. ۱. زمان پست کردن باید خارج از وقت کاری، دانشگاه و مدرسه و خوابیدن باشد. (۵ بعدازظهر تا۲ شب + ۶ تا ۹ صبح) 

  2. ۲. مخاطب هدف مردم کشورهایی هستند که ساعت رسمیشان بین ۹ تا ۱۰ ساعت عقب‌تر از ایران است.

 

از همپوشانی اطلاعات بدست آمده و آمار منتشر شده و اطلاعاتی که سرویس های تحلیلگر به ما دادند، به نتایج زیر میرسیم:

 

مناسب‌ترین روزها : دوشنبه و چهارشنبه

نامناسب‌ترین روز: یکشنبه

بهترین ساعات به وقت مخاطب هدف بهترین ساعات به وقت رسمی ایران (+۹تا +۱۰)
۲ بامداد ۱۱ تا ۱۲ صبح
۵ بعدازظهر ۲ تا ۳ صبح
۶ تا ۸ صبح ۳ تا ۶بعدازظهر
۹ شب ۶ تا ۷ صبح

 

اگر شما نیز در ایران زندگی می کنید و مدیریت اکانتی را در اینستاگرام به عهده دارید که مخاطبان آن همه‌ی مردم جهان هستند، ساعات مشخصی که در بالا عنوان شد را امتحان کنید و نتیجه را حتما در اینجا برای من و بقیه به اشتراک بگذارید.

منبع : بلاگ اد

 

خرید فاور برای صفحه اینستاگرامی

 

Rate this post

منبع نوشته: blogad.ir

مطالب مرتبط

  1. narges

    من خیلی امتحان کردم و به این نتیجه رسیدم که ساعت ۶ تا ۷ صبح خیلی عالیه و بین ۲ تا ۶ بعد از ظهر
    مرسی از مطلب بسیار خوبتون

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.