اخبار جدید اینستاگرام

اخبار جدید اینستاگرام

اینستا دکمه ترجمه را به سرویس خود اضافه می‌کند

 اخیراً در پروفایل رسمی خود اعلام کرده که از این ماه دکمه ترجمه یا Translate را در این اپلیکیشن خواهید دید. به این ترتیب در کپشن یا متن مربوط به تصاویر و همچنین Bio می‌توانید زبان‌های دیگر را به زبان فعلی دستگاه ترجمه کنید.

 

از آن‌جای که فیس‌بوک مدت‌هاست چنین قابلیتی را دارد و حالا اینستاگرام یکی از اپ‌های فیس‌بوک محسوب می‌شود دور از انتظار نبود که دکمه ترجمه را در اینستاگرام نیز ببینیم. با وجود این‌که اینستاگرام هنوز از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند اما اگر از کاربرانی هستید که صفحات خارجی غیرانگلیسی را نیز دنبال می‌کنید از این پس می‌توانید تنها با لمس دکمه Translate متون را به انگلیسی ترجمه کنید.

این ویژگی قرار است از همین ماه عرضه شود اما در حال حاضر هم برخی کاربران گزارش اضافه شدن چنین دکمه‌ای را در Bio پروفایل دوستانشان داده‌اند. اینستاگرام در حال حضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که از این تعداد ۳۰۰ میلیون نفر به صورت روزانه از این سرویس استفاده می‌کنند. افزوده شدن قابلیت ترجمه می‌تواند دلیل دیگری بر رشد روزافزون این شبکه اجتماعی باشد.

فیس‌بوک سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را تصاحب کرد و از آن زمان به بعد ویژگی‌های زیادی از جمله ویدئوهای بلند، افکت‌های بیشتر، امکان استفاده از چند اکانت همزمان و تغییرات در ترتیب نمایش پست‌ها را در این سرویس اعمال کرده است.

اینستاگرام از این پس «کانال»های ویدئویی را در بخش Explore به شما پیشنهاد خواهد کرد

ظاهراً تغییرات اینستاگرام به این زودی‌ها تمام نخواهد شد. در آخرین تغییر این شبکه اجتماعی اینستاگرام از این پس بسته به علایق شما کانال‌هایی متشکل از چندین ویدئو را در زبانه Explore (همان سرچ) اپلیکیشن به شما پیشنهاد خواهد داد.

 

ظاهراً اینستاگرام قصد دارد تمرکز حتی بیشتری را روی ویدئوها اعمال کند. کانال‌های ویدئویی در ابتدا شامل کمدین‌ها، کیک‌ها، اسکیت‌بوردها و … شده و در ابتدای عرضه ۲۰ کانال وجود خواهد داشت. این شبکه اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی خود می‌تواند تشخیص دهد به چه ویدئوهایی بیشتر علاقه دارید و کانال مربوط به آن را در زبانه دوم یا همان Explore به شما پیشنهاد دهد. با وجود این‌که تاکنون هم بخشی با عنوان کانال ویژه ویدئویی وجود داشت اما کانال‌های جدید و مشخص ماندگار خواهند بود و اینستاگرام سعی می‌کند تا آن‌ها را به افراد علاقمند نشان دهد.

چه از ویدئوها در اینستاگرام استقبال کنید و چه به آن‌ها به چشم مصرف‌کننده ترافیک اینترنت خود نگاه کنید به ادعای اینستاگرام در شش ماه گذشته کاربران ۱۵۰ درصد زمان بیشتری را به تماشای محتوای ویدئویی گذرانده‌اند هرچند که زمان حداکثر ویدئوها نیز ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. نکته قابل توجه دیگر این‌که ممکن است این تغییر جدید برای کاربران ایرانی به این زودی‌ها اعمال نشود چرا که اکثر ویدئوهایی که تماشا می‌کنیم ارتباط چندانی به کانال‌های اینستاگرام ندارد.

منبع : فارنت 
Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.