چگونه فروشنده ای حرفه ای باشیم

چگونه فروشنده ای حرفه ای باشیم

چگونه فروشنده ای حرفه ای باشیم – فروش

برای اینکه بتوانید فروش موفقی به یک شرکتی داشته باشید, قبل از تماس و یا دیدار برای فروش باید اطلاعات کافی از آن شرکت و نیازهایشان داشته باشید.میتوانید قبل از قرار ملاقات از کارکنان آن شرکت بخواهید بروشور و یا اطلاعاتی در زمینه کاریشان در اختیارتان قرار دهند .مطمئنا نمی توانید بدون آشنایی با یک شرکتی قصد فروش به آنها را داشته باشید و آنها اعتمادشان به شما کم می شود وقتی شما اظهار بی اطلاعی کنید.

 

هیچ کاری نیست در دنیا که بدون هدف گذاری و برنامه ریزی, با موفقیت پیش رود, به همین دلیل شما نیاز دارید که قبل از قرار ملاقات برای خودتان هدف بگذارید که قرار است با چه کسی صحبت کنید, چه باید بگویید, راجع به چی و چگونه باید صحبت کنید و به چه چیزی برسید.

رابطه با مشتریرابطه با مشتری

می توانید برای منظم تر بودن و اینکه به وقت مشتری هم توجه کرده باشید, سوالاتی که قصد دارید از مشتری بپرسید را روی کاغذ

بنویسید و در اختیار مشتری قرار دهید و به او بگویید که از اینکه وقتی برای دیدار با شما ترتیب داده خوشحالید و برای آسانی کار و صرفه جویی در وقت او پرسشنامه ای را تهیه کرده اید , در پرسشنامه ,جا برای اظهار نظر مشتری هم بگذارید. شاید چیزهایی باشد که او خودش بخواهد به آن اضافه کند.

در حین جلسه نکات مهم و یا نظراتی و یا اطلاعاتی که در بین صحبت های مشتری کسب نموده اید را یادداشت کنید , فکر نکنید دریادتان میماند, حتما یادداشت کنید مطمئن باشید مشتری هم از اینکه به او توجه می کنید و اهمیت می دهید خوشحال می شود.پس از پایان جلسه نتیجه را بنویسید, در ملاقات بعدی , قبل از شروع این نوشته ها را بخوانید تا نکات مهم و اطلاعاتتان را مرور کردهباشید و بدانید قرار است این بار راجع به چه موضوعی صحبت کنید.

اگر دچار عدم آمادگی شده اید , شروع کنید به تدارک دیدن برای ملاقات.در این موضوع دست و دلباز باشید .ضرر نمی کنید.

برنامه ریزی ملاقاتتان را روی کاغذی که لوگوی شرکتتان را دارد بنویسید و در بالا خیلی مرتب نام مشتری را بنویسید و یک برگهی تا نخورده و صاف و زیبا در اختیار مشتری قرار دهید.

پس از ۲۰ سال تحقیق و تجربه بین مشتریان, محققان به این نتیجه رسیدند که رابطه ی مشتریان با فروشندگان , بسیار حائز اهمیتتر از کالا و محصول است و هر چه مقدار فروش بالاتر می رود , رابطه بین فروشنده و مشتری مهمتر و پر رنگ تر می شود.

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

فرض کنید ما فرآیند فروش موفق را به ۱۰۰ قسمت تقسیم می کنیم. ۴۰ قسمت از فروش مربوط به سوالاتی می شود که از مشتری می پرسید و توجهی که به جواب های مشتری می کنید .بهتر است قبل از اینکه سریع به سراغ فروش بروید از مشتری هایتان سوالاتی بپرسید.

۳۰ قسمت از فروش موفق این است که نیاز مشتری را شناخته باشید نه اینکه فقط محصولتان را تبلیغ کرده باشید.

۲۰ قسمت دیگه این است که بعد از اینکه نیازهای مشتری هاتون رو شناسایی کردید, حالا بیاید بگویید که به خاطر همون نیازها ,محصول شما برای آنها بهترین است و به نفع آنهاست که آن را بخرند.چرا؟ و….فروشنده

۱۰ قسمت دیگه مربوط به قسمت نهایی و این است که مشتری بپذیرد و به محصول شما خوش بین باشد و آن را بخرد!

ارتباط شما با مشتری برای فروش خیلی خیلی مهم است.اعتمادش را به دست آورید, در نقش مشاور ظاهر شوید که به او اهمیت میدهید .

 

منبع : ای بسی

 

خرید فالور برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.