چگونه اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت غیرفعال و از دسترس خارج کنیم؟

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت غیرفعال و از دسترس خارج کنیم؟

برای این کار باید مستقیماً از وب‌سایت اینستاگرام اقدام کنید و راهی برای غیر فعال کردن اکانت توسط خود اپلیکیشن وجود ندارد؛ هرچند که می‌توانید با مرورگر گوشی به وب‌سایت اینستاگرام هم مراجعه کنید.

پیش از غیرفعال کردن اکانت دو نکته را در نظر داشته باشید:

– همانطور که گفتیم با غیرفعال کردن اکانت، شما پس از خارج شدن از اکانت تا زمانی که دوباره یوزرنیم و پسورد خود را وارد کرده و دوباره وارد اینستاگرام شوید اکانت خود را غیرفعال کرده‌اید و هیچ فردی قادر به مشاهده تصاویر و پروفایل شما نیست.

– اگر می‌خواهید اکانت خود را پاک کنید و برای همیشه از اینستاگرام خداحافظی کنید می‌توانید از آموزش پاک کردن اینستاگرام استفاده کنید.

 

حالا اگر قصد غیرفعال کردن اکانتتان را دارید طبق قدم‌های زیر عمل کنید:

قدم اول: به وب‌سایت اینستاگرام مراجعه کرده و بر روی Log in کلیک کنید. حالا می‌توانید با تایپ کردن نام کاربری و رمز عبورتان Log in کرده و در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید با کلیک بر روی Forgot password? آن را بازیابی کنید.

instagram-Login

قدم دوم: پس از ورود به اکانت به صفحه اصلی خودتان وارد می‌شوید که شبیه به صفحه اصلی اینستاگرام در موبایل بوده و تصاویر خود و کسانی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را می‌توانید ببینید.

Instagram-Web-version

قدم سوم: در این صفحه با کلیک بر روی نام کاربری خود در بالای صفحه به صفحه پروفایل خود بروید.

Instagram-Web-version-Profile

Instagram-Web-version-Edit-Profile

قدم پنجم: در این مرحله، با صفحه‌ای مانند صفحه زیر روبرو می‌شوید. در این قسمت می‌توانید به اینستاگرام دلیل غیرفعال کردن اکانتتان را بگویید و این سرویس سعی می‌کند با ارائه راهکارهای احتمالی شما را از این کار منصرف کند! اگر تنها به غیرفعال اکانتتان فکر می‌کنید، چندان اهمیتی هم ندارد و می‌توانید همین دلیل مورد استفاده در تصویر پائین را برگزینید.

Disable-Instagram-Account

قدم آخر: حالاپس از وارد کردن دوباره رمز عبور در کادر مورد نظر، بر روی دکمه قرمز رنگی که با عبارتTemporarily disable my account در پایین صفحه کلیک کنید تا کار تمام شود.  توجه داشته باشید که دقیقا آن چیزی که اینستاگرام در بالای دکمه نوشته شده اتفاق خواهد افتاد و صفحه اینستاگرام شما تا زمان مراجعه مجدد شما غیرفعال خواهد بود و کسی از شما اثری نخواهد دید.

پاسخ به سوالات رایج:

– بدون داشتن نام کاربری و رمز عبور راهی برای غیرفعال کردن اکانت وجود ندارد. اگر به ایمیلی که با ان ثبت‌نام کرده‌اید دسترسی دارید برای بازیابی رمز عبور اقدام کنید و اگر به ایمیل هم دسترسی ندارید هیچ راهی برای پاک کردن اکانت شما وجود ندارد. هیچ کسی حتی خود اینستاگرام هم اکانت شما را بدون لاگین نمی‌تواند غیرفعال کند. گزارش کردن سایر کاربران هم در نهایت اگر مورد قبول اینستاگرام واقع شود تنها به بسته شدن همیشگی اکانت شما منجر می‌شود اما تصاویر و سایر موارد پروفایل شما باقی می‌ماند.

– با روش بالا اکانت شما غیرفعال می‌شود و با مراجعه مجدد شما فعال می‌شود. به همین دلیل پیش از انجام این مراحل باید از اکانت خود در گوشی خارج شوید چون بلافاصله پس از باز کردن برنامه اکانت شما دوباره فعال خواهد شد.

– شما تنها هفته‌ای یک بار قادر به غیرفعال کردن موقتی اکانت خود هستید و نمی‌توانید به طور مداوم آن را انجام دهید.

– برای پاک کردن دائمی اکانت، روش دیگری وجود دارد که در این مطلب می‌توانید به طور کامل آن را دنبال کنید.

– با غیرفعال کردن اکانت پیام‌های شخصی، فالورها و … دست نخورده باقی خواهند ماند.

– غیرفعال کردن اکانت چند ساعتی به طول خواهد انجامید و نمی‌توانید بلافاصله پس از غیرفعال کردن مجدداً وارد اکانت خود شوید. باید یکی دو روز برای ورود مجدد صبر کنید.

– اکانت فارنت در اینستاگرام را دنبال کنید تا آخرین نکات آموزشی و حیاتی اینستاگرام را از دست ندهید.

توجه کنید: لطفا اگر با مشکلی در اینستاگرام مواجه هستید و یا سوالی در زمینه استفاده از ان دارید به مطلب آموزش جامع اینستاگرام مراجعه کنید و ابتدا مطلب را خوانده و اگر سوال شما در میان سوالات رایج نبود در بخش نظرات همان مطلب مطرح کنید. برای تمرکز بیشتر در بخش نظرات تنها به سوالات در خصوص پاک کردن اکانت اینستاگرام پاسخ داده می‌شود.!!
 
منبع : فارنت 
 
 
Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.