چند تفاوت عمده افراد فقیر و ثروتمند

چند تفاوت عمده افراد فقیر و ثروتمند

ثروت یک گزینه است که همه ما می توانیم آن را انتخاب کنیم. به قول بیل گیتس: این تقصیر شما نیست که فقیر به دنیا آمده اید،‌ اما اگر فقیر بمیرید، حتما تقصیر شما است. دلیلی وجود ندارد که شما در فقر زندگی کنید. ثروت منتظر شما است، اما شما باید تصمیم خود را بگیرید اگر آن را می خواهید. در اینجا به ده تفاوت اصلی افراد پولدار و افراد فقیر اشاره می کنیم:

افراد فقیر به همه چیز شک دارند

آنها همیشه فکر می کنند که دیگران دائما به فکر راهی برای گرفتن پول آنها هستند.

افراد ثروتمند به همه چیز اعتماد دارند

اگر دقت کنید می بینید که اتفاقی مثل باز گذاشتن در ماشین و یا خونه بسیار محتمل تر برای افراد ثروتمند است تا فقیر. اصلا افراد ثروتمند تمایل به اعتماد کردن به همه اشخاص پیرامونشان را دارند.

افراد فقیر مدام به دنبال مقصر هستند

اینگونه افراد همیشه به دنبال مشکل هستند تا راه حل آن. به طور دائم در حال شکوه کردن از دنیای اطرافشان، شرایط، شغلشان، آب و هوا و دولت هستند و لیستی بلندبالا از بهانه های مختلف برای موفق نبودن دارند.

افراد ثروتمند به دنبال موفقیت هستند

این دست افراد ایمان دارند که هر چیزی در جهان با دلیل اتفاق می افتد. به جای اینکه به زندگی اجازه دهند که برای آنها تصمیم گیری کند، خود دست به یک کار بزرگ می زنند و آینده را تعیین می کنند. تمامی بهانه ها را کنار می گذارند و کسی را به خاطر اشتباهات خود سرزنش نمی کنند و می دانند که باید به آنچه که می گویند عمل کنند.

افراد فقیر به دنبال فرضیات هستند

زمانی که نوبت به دانستن حقیقت می رسد، این افراد مدام به دنبال ظن و گمان هستند. زمانی که می خواهند به هدفی برسند و به آن نمی رسند، به جای اینکه دلیل اصلی را کشف کنند، دائما فرضیه سازی می کنند که اصلا از اول این کار شدنی نبوده است.

افراد پولدار سوال می پرسند

این قبیل افراد ترسی از پرسیدن ندارند و با پرسش خود را از عواقب احتمالی یک کار مصون می دارند. در واقع قدرت به دست کسانی است که سوال های به جا و درست می پرسند. آنها به سوال های شما پاسخ نمی دهند، بلکه پاسخ های شما را مورد سوال قرار می دهد.

افراد فقیر می گویند: آنها

زمانی که این افراد کارمند یک اداره هستند و کم کاری می کنند، به جای اینکه کمبودهای خود را جبران کنند، همه اشتباهات و این کمبودها را به اداره و همکاران خود نسبت می دهند.

افراد ثروتمند می گویند: ما

خوب زمانی که این افراد در یک شرکت کار می کنند و یک تیم کاری تشکیل داده اند، اگر موفقیتی و یا شکستی برای آنها اتفاق بیفتد، تنها ضمیر مورد استفاده شان به غیر از من، ما است و مسئولیت کارهای خود را همه با هم به عهده می گیرند.

 

منبع

خرید فالور برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

منتظر بقیه مطالب در سایت باشید

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.