حذف حساب ها جعلی در اینستاگرام

حذف حساب ها جعلی در اینستاگرام

فیسبوک و توئیتر همیشه بخاطر حساب های کاربری دروغین، اسپم و جعلی مورد نکوهش قرار می گیرند. اینستاگرام نیز هدف این انتقادها بوده و این هفته اقدام به پاکسازی سرویسش از این حساب های جعلی کرده است. بدین ترتیب این سرویس اشتراک عکس و ویدئوی چهار ساله که هم اکنون فیسبوک صاحب آن است سعی دارد با پاکسازی این حساب های اسپم و جعلی کیفیت سرویسش را بهبود دهد.

در ادامه با  اینستاگرام من باشید.

طبق این تصمیم و بر اساس این آمار که توسط یک توسعه دهنده نرم افزار منتشر شده، از روز چهارشنبه حدود ۱۸٫۹ میلیون حساب کاربری در این سرویس حذف یا غیرفعال شده اند که تعداد دنبال کنندگان بسیاری از سلبریتی ها و شخصیت های معروف را تحت تاثیر قرار داده است.

طبق آمار مذکور جاستین بیبر حدود ۱۵ درصد یا ۳٫۵ میلیون نفر از دنبال کنندگانش را از دست داده است.

اهمیت تعداد دنبال کننده در چنین شبکه اجتماعی ای به پیشنهاد محصول یا خدماتی خاص توسط حساب های پر طرفدار برمی گردد. در همین زمینه در مطلبی که Nick Bilton (از نیویورک تایمز) اوایل سال جاری میلادی نوشته بود، بازار سیاهی برای خرید و فروش فالوورها در اینستاگرام وجود دارد که برای مثال در آوریل برای یک میلیون فالوور ۳۷۰۰ دلار پول دریافت می کرده است.

فیسبوک و توئیتر قبول دارند که حدود ۵ درصد کاربرانشان جعلی هستند.

سخنگوی اینستاگرام Gabe Madway در خصوص این حساب های کاربری اعلام کرده که اغلب آنها پیش از حذف شدن برای مدت زمانی غیرفعال می شوند تا بعدا در خصوص اینکه طبق شرایط و قوانین استفاده از سرویس شان، در خصوص جعلی بودن یا نبودنشان، تصمیم گیری شود.

این احتمال وجود دارد که حتی شما هم تعدادی از دنبال کنندگان خود در اینستاگرام را از دست داده باشید. پس اگر از این مساله تعجب کرده اید بدانید که علت آن، تصمیم تازه این شرکت بوده است.

 
 
منبع : دیجاتو
Rate this post

منبع نوشته: http://digiato.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.