چگونه انگیزه کارمندان خود رابالا نگه داریم

چگونه انگیزه کارمندان خود رابالا نگه داریم

هر صاحب کسب و کار و مدیری می داند که کارمندان باانگیزه دارای راندمان بالاتری هستند و کارهای باکیفیت بیشتری انجام می دهند. بنابراین، شما باید کارمندان خود را باانگیزه نگه دارید و هیجان و علاقه آمدن برسرکارشان درهرروز را درآنها ایجاد کنید.

راه های بسیاری برای شادو باانگیزه نگه داشتن کارمندان بدون افزایش حقوق آنها وجود دارد که درزیر برخی از آنها را می توانید پیدا کنید:

یک محیط کاری شاد را ایجاد کنید

حتما کاری کنید که محل کار شما از لحاظ آرایشی خوب به نظر برسد. دراطراف دفتر کار گیاه و گلدان داشته باشید و این کار منجر به افزایش احساسات مثبت و به همان اندازه کاهش استرس می شود، همچنین فشار خون ومیزان سروصدا را پایین می آورد. همچنین توناژهای رنگی نزدیک به رنگ طبیعت و خنثی بهترین رنگ برای یک دفتر کاراست چون این رنگ ها گرم و آرامش بخش هستند. بعلاوه، یک نورملایم تر بهتر از تابش لامپ های فلوئورسنت می باشد.

ازدست آوردهای کارمندان خود قدردانی کنید

وقتی کارمندان شما به اهداف و یا یک موفقیتی دست می یابند، ازیک فرصت برای تشکر کردن از آنها استفاده کنید. یک ایمیل ویا یک پیامک بزنید و یا حتی می توانید یک هدیه کوچک ویا یک کارت هدیه و بالاخره یک مزیتی را به او هدیه دهید. اگر تیم کاری شما به یک موفقیت دست یافت، شما می توانید آنها را به یک نهار خوب دعوت کنید.

مثل یک رهبر واقعی کارمندان خود را هدایت کنید

بازخورد برای انگیزه دادن به کارمندان بسیار عالی است. هیچ کسی به پیروی کردن محض ازیک شخص علاقه ندارد، درواقع همه ترجیح می دهند که یک نفر به آنها انگیزه دهد و به سمت اهداف هدایتشان کند. اگر متوجه این شدید که عملکرد یکی از کارمندانتان ضعیف تر از دیگران است، یک بازخورد سازنده به او بدهید و او می تواند از این طریق عملکرد خود را بهبود بخشد. اجازه دهید که کارمندان شما بفهمند که شما به آنها اهمیت می دهید.

به آموزش اهمیت دهید

کارمندان خود را تشویق کنید که مهارت های جدید را بیاموزند و به دوره های آموزشی بروند. درآنها شوق گرفتن اعتبارنامه های حرفه ای را ایجاد کنید که برای شغل آنها مفید است.

درارتباطات خود شفاف عمل کنید

شما باید همیشه درارتباطات خود با کارمندانتان شفاف عمل کنید. حتی اگر خبرهای بدی دارید، باید حتما با آنها شفاف صحبت کنید و برای آنها توضیح دهید که درشرکت چه می گذرد. زمانی را برای گوش دادن به مشکلات و نگرانی های کارمندانتان اختصاص دهید ونهایت تلاش خود را برای حل کردن آنها بکنید. یک کانال ارتباطی باز را برای آنها فراهم کنید و زمانی که لازم بود بازخوردهای آنها را دریافت کنید .

بعضی روزها تفاوت ایجاد کنید

اگر کارمندان شما یک پوشش خاص و مشترک دارند، مثلا یک روز درهفته را تعیین کنید که آنها هرچه می خواهند بپوشند و یا یک مدل متفاوت را امتحان کنند. این به افزایش انگیزه و روحیه آنها کمک خواهد کرد. مثلا درروزهای عید یک پوشش ورنگ مختص آن روز را بپوشند. اینکار موجب افزایش روحیه آنها شده و کمک می کند تا یک محیط کاری مثبت را تجربه کنند.

منبع : وبلاگ کارخانه تبدیل فکر به ثروت

 

خرید فالور برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصی اینستاگرام

مشاهده بقیه مطالب

با بقیه مطالب سایت همراه ما باشید

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.