ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه‌ای در گوگل

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه‌ای در گوگل

موتور جستجوی قوی‌پیکر و قدرتمند گوگل، روزانه توسط میلیون‌ها تن در سراسر دنیا در راستای کسب اطلاعات و جستجوی داده‌ها در فضای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما به راستی چه تعداد از کاربران از قدرت‌ها و ترفندهای جستجوی این موتور جستجوی غول‌پیکر با خبر بوده و از آن استفاده بهینه می‌کنند؟ بگذارید شما را با چند نمونه از این ترفند‌های جستجو آشنا کنیم.

به گزارش «تابناک»، هنگامی که سخن از جستجوی داده‌ها و مطالب بر ‌فضای سایبری و اینترنت ‌پیش می‌آید، ناخودآگاه انگشتان کاربران ‌روی صفحه کلید می‌لغزد و Google. com در نوار آدرس وارد می‌شود.

‌امروز گوگل از قدرتمند‌ترین ‌و شاید قدرتمند‌ترین‌ موتورهای جستجو در سراسر دنیاست که روزانه میلیون‌ها بار مورد ارجاع قرار می‌گیرد. در حالی که قشر انبوهی از کاربران تنها به وارد کردن کلید واژه‌ها در این موتور جستجو بسنده می‌کنند، ولی حرفه‌ای‌ها از تمامی ابزارهای این موتور جستجو استفاده بهینه می‌کنند.

پرسش اینجاست که آیا شما نیز از ترفند‌ها و ابزارهای جستجوی حرفه‌ای در گوگل استفاده می‌کنید یا خیر؟ اگر نه، بگذارید شما را با مهم‌ترین ترفند‌ها و ابزارهای جستجوی پیشرفته در گوگل آشنا سازیم.

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۱ـ ماشین حساب حرفه‌ای گوگل

شاید بسیاری از شما تاکنون نشنیده‌اید ‌که گوگل صاحب یک ماشین حساب نیز هست! و بهتر است بدانید‌ این ماشین حساب نه یک نمونه معمولی و برای محاسبات ابتدایی است، بلکه می‌تواند محاسبات لگاریتمی پیچیده را نیز انجام دهد. این ماشین حساب ثابت‌هایی نظیر e و pi را می‌شناسد و توابعی نظیر Sin و Cos را نیز شناسایی کرده و محاسبه می‌کند. حتی می‌توان با ‌گوگل اعداد را به کدهای باینری ترجمه کرد.

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۲ ـ جستجو در دل یک وب‌سایت مشخص

با ‌کلید واژه «Site:» در فیلد جستجوی گوگل و سپس اضافه کردن سایت مورد نظر خود، می‌توانید نتایج جستجو را منحصر به وب‌سایت مورد نظر کنید؛ برای نمونه، اگر نام «site: tabnak. ir» را به علاوه مثلا کلید واژه هدفمندی یارانه‌ها جستجو کنید، نتایج جستجو تمامی موارد مربوط به این کلید واژه از وب‌سایت تابناک خواهد بود.‌

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۳ ـ تبدیل مقیاس‌ها به یکدیگر

تبدیل مقیاس‌هایی ‌از جمله مقیاس‌های اندازه‌گیری یا نرخ برابری ارزها به سادگی در گوگل امکان‌پذیر است. فرمت این جستجو به این ترتیب است:   in

برای مثال اگر به دنبال تبدیل ۶ پوند وزن به کیلوگرم هستید، کافی است جستجو را به ترتیب زیر شکل دهید:

۶ pound in kilogram

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۴ ـ ساعت محلی و ناحیه‌های زمانی

جستجوی عبارت  in منجر به نمایش ساعت محلی در شهر یا کشور مورد نظر شما خواهد بود؛ برای نمونه، نتیجه جستجوی زیر را در تصویر می‌بینید.

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۵ ـ ترجمه فوری و سریع کلمات و عبارات

راهی سریع برای ترجمه عبارات و کلمات، جستجوی آنها با این فرمت است: <translate to .

برای مثال می‌توانید ترجمه sequence به فارسی را به این ترتیب بیابید:

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۶ ـ جستجوی تعریف یک واژه یا اصطلاح

اما صرف‌نظر از معانی واژه‌ها، می‌توانید تعریف آنها یا سایر اصطلاحات را نیز از گوگل جستجو کنید. در واقع فرهنگ لغت گوگل و عملکرد آن به شما اجازه می‌دهد ‌با وارد کردن کلید واژه Define: به همراه واژه یا عبارت مورد نظر خود‌ تعاریف آن را بیابید.

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۷ ـ جستجو برای نوع خاصی از فایل

اگر می‌دانید ‌به دنبال یک فایل از نوع PDF یا Word یا هر نوع دیگری هستید، می‌توانید جستجوی خود را ‌حرفه‌ای محدود کنید. فرمت این جستجو به این ترتیب است: filetype: pdf. مثلا؛

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۸ ـ پیش‌بینی وضع هوا

کافی است نام شهر مورد نظر خود را به همراه کلیدواژه forcast در گوگل جستجو کنید، در نتیجه گوگل وضعیت آب و هوای شهر مورد نظر را در حال حاضر، به علاوه وضعیت بارندگی و رطوبت و سرعت وزش باد به همراه پیش‌بینی هفته آینده وضع هوا از Weather Channel برای شما نمایش می‌دهد.

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۹‌ـ استثنا‌ کردن یک واژه در جستجو

شاید برای شما نیز پیش آمده ‌که در جستجوی خود لازم داشته‌اید ‌یک واژه را مستثنی کنید؛ برای نمونه، کلید‌واژه Apple را بدون iPhone جستجو کنید. در این صورت تنها کافی است که بین کلید واژه اصلی و واژه استثنا، یک علامت منفی (-) قرار دهید؛ برای نمونه Apple –iPhone

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

۱۰– محدود کردن زمان جستجو با ابزار تاریخ گوگل

اگر به دنبال موضوعی خاص در اینترنت می‌گردید که نیاز به محدود کردن زمان آن دارید؛ مثلا به دنبال همه مطالب مرتبط با آن موضوع طی یک هفته اخیر هستید ـ کافی است از ابزار درونی گوگل استفاده کنید. برای این کار پس از جستجوی واژه مورد نظر‌‌ روی Search Tools کلیک کرده و سپس بر ‌فیلد تعیین زمان، محدودیت زمانی خود را برای جستجو تعیین کنید.

ده ترفند مخفی برای جستجوی حرفه ای در گوگل

همان گونه که ‌می‌بینید، گوگل ابزارهای قدرتمندی برای سهولت و سرعت و دقت در جستجو در فضای اینترنت دارد؛ ابزارهایی که بیشتر کاربران یا‌از آنها بی‌اطلاع هستند و یا اینکه چندان توجهی به آنها ندارند؛ اما واقعیت این است که کاربرد این ابزارها در موقعیت‌های خاص می‌تواند دقت و سرعت جستجوی شما را تا حد ممکن افزایش دهد. پس با گوگل حرفه‌ای برخورد کنید!

 تابناک

خرید فالور برای صفحـه شخصی اینستاگرام

خرید لایک برای صفحه شخصی اینستاگرام

خرید و فروش صفحه شخصـی اینستاگرام

مشاهده بقیه

Rate this post

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.